Roza och Olivers damnfood

Gästbloggare: Maria

Publicerad 2012-07-12 19:38:44 i Allmänt,

Hej! Idag gästbloggar jag, Olivers flickvän Maria, här på Damnfood.

Jag är vegetarian sedan fem år tillbaka och är typ sämst i hela världen på att laga mat - därav att Oliver lagar i stort sett all mat i vårt hem :D
Anledning till att jag inte är speciellt bra på mat är för att jag helt enkelt tycker inte det är roligt, baka är mer min grej.

MEN! Idag är Oliver inte hemma och jag tvingas då till att laga mat på egen hand.... Vi flyttade in i vår lägenhet den 1 februari i år och detta är tredje gången jag står vid spisen. Antar att det säger en hel del.. eh.

Anyway så bestämde jag mig för att äta thaibiffar med fullkornsris och en sås jag gjorde själv. Egentligen är jag inget big fan av halvfabrikat utan tycker bäst om att göra saker från grunden. Men när man har lite tid och pengar så får det minsann funka ändå!



 
Här är alltså resultatet av min grymma matlagning.
Thaibiffarna är fktiskt grymt goda och har en smak av citrongräs, lime och lite kokos.
Fullkornsriset talar väl för sig själv antar jag..
Dressingen gjorde jag som sagt själv av gräddfil, färsk timjan, salt och peppar

Simpelt, men det var gott och min mage blev mätt.

 
See you around
xoxo
/ M

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Oliver och Roza

En blogg om god mat, gött liv och goda vänner med Oliver och Roza. Vi älskar mat, god dryck och gott sällskap, så varför inte blogga om det! Oliver lagar mest vegetariskt, och ska visa att vegetarisk mat kan vara både lätt och gott, och tar gärna ett glas god öl eller gott vin till maten. Men då och då, inte minst till grillning, blir det en härligt god bit kött också. Roza, kräsen men glad, lagar mestadels kött och helst blir det kyckling eller köttfärs om hon får bestämma. Även Roza har inget emot lite öl eller vin till maten! Vi kommer även lägga upp lite härliga musiktips.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela